Generation Z in Responding to Communication Trends on Instagram
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Yonatan, A. Z. (2023, 06 21). GoodStats. Retrieved from Menilik Pengguna Media Sosial
Indonesia 2017-2026: https://data.goodstats.id/statistic/agneszefanyayonatan/menilikpengguna-media-sosial-indonesia-2017-2026-xUAlp
Hastini, L. Y., Fahmi, R., & Lukito, H. (2020). Apakah Pembelajaran Menggunakan Teknologi
dapat Meningkatkan Literasi Manusia pada Generasi Z di Indonesia? Jurnal Jamika
Manajemen Informatika, 10(1), 12-28.
Hasya, R. (2023, 02 19). Whatsapp Teratas, Ini 7 Media Sosial Paling Banyak Digunakan
Warganet Indonesia Sepanjang 2022. Retrieved from GoodStats:
https://goodstats.id/article/whatsapp-teratas-ini-7-media-sosial-paling-banyak-digunakanwarganet-indonesia-sepanjang-2022-iJklw
Putri, A. (2023, 05 22). Instagram Down, 10 Warga Negara Ini Jadi Gak Bisa Eksis. Retrieved
from CNBC Indonesia: https://www.cnbcindonesia.com/research/20230522072058-128-
/instagram-down-10-warga-negara-ini-jadi-gak-bisaQurniawati, R. S., & Nurohman, Y. A. (2018). eWOM PADA GENERASI Z DI SOSIAL MEDIA.
Jurnal Manajemen Daya Saing, 20(2), 70-80.
Pujiono, A. (2021). Media Sosial Sebagai Media Pembelajaran Bagi Generasi Z. Didaché: Journal
of Christian Education, 2(1), 1-19.
Syafrina, A. E., & Alfarisi, M. R. (2021). Penggunaan Media Sosial Facebook Sebagai Sarana
Komunikasi dan Informasi di Kalangan Remaja (Studi Deskriptif pada Remaja di Alamanda
Regency Blok M.5 RT 005/027). Jurnal Komunikasi, Masyarakat, dan Keamanan, 3(2), 17-
Tosepu, Y. A. (2018). Media Baru dalam Komunikasi Politik. Surabaya: Jakad Publishing.
Generation Z in Responding to Communication Trends on Instagram
SEMANTIK: Journal of Social, Media, Communication, and Journalism
Kurnia, N. (2005). Perkembangan Teknologi Komunikasi dan Media Baru : Implikasi terhadap
Teori Komunikasi. MediaTor, 6(2), 291-296.
Syafrina, A. E. (2023). Using Habib Jafar Podcast As Islamic Information Media. Dawatuna:
Journal of Communication and Islamic Broadcasting, 3(1), 217-229.
Syaputra, I., & Sabri, Y. (2023). The Role and Function of Media Institutions in Society in the
Digital Age: A Case Study in Indonesia. Semantik : Journal of Social, Media, Communication,
and Journalism, 63-67.
Fadilla, Q. Y. (2020). Tren Konten Instagram Selama Masa Karantina Pandemi COVID-19 di
Indonesia. Jurnal Ilmu Komunikasi Ultimacomm, 12(2), 185-205.
DOI: http://dx.doi.org/10.31958/semantik.v1i2.10479
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Annisa Eka Syafrina
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Semantik: Journal of Social, Media, Communication, and Journalism Indexed By: