Pengaruh Persepsi dan Preferensi Mahasiswa Terhadap Perilaku Investasi di Galeri Investasi Syariah

Mira Oktarina, Novia Nengsih

Abstract


This research aims to determine the influence of perceptions and preferences on investment behavior at the Sharia Investment Gallery. This research is field research using a quantitative approach. Sampling used random sampling techniques or random samples with a population of 132 Sharia Business Management Study Program students, and to determine the sample using the Slovin formula to obtain 57 samples. The results of the research state that perception (X1) has a significant influence on Investment Behavior (Y) in the Sharia Investment Gallery. Preference (X2) has a significant influence on Investment Behavior (Y) in the Sharia Investment Gallery. Perception (X1) and Preference (X2) have an influence simultaneously on Investment Behavior (Y) in the Sharia Investment Gallery


Full Text:

PDF

References


Burhanudin, H., Mandala Putra, S. B., & Hidayati, S. A. (2021). Pengaruh Pengetahuan Investasi, Manfaat Investasi, Motivasi Investasi, Modal Minimal Investasi Dan Return Investasi Terhadap Minat Investasi Di Pasar Modal ( Studi pada Mahasiswa Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Mataram ). Distribusi - Journal of Management and Business, 9(1). https://doi.org/10.29303/distribusi.v9i1.137

Mahendra, K. C. (2022). Skripsi. Pengaruh Literasi Keuangan Terhadap Perilaku Belanja dan Perilaku Investasi. Universitas Islam Indonesia.

Mudrikah, S. (2018). Skripsi. Analisis Pengaruh Persepsi Return Pada Keputusan Berinvestasi Di Saham Syariah Dengan Pengetahuan Sebagai Variabel Moderasi (Studi Kasus Galeri Investasi BEI FEBI UIN Walisongo Semarang).

Nawi, R. (2017). Perilaku Kebijakan Organisasi. Eksis Media Grasifindo.

Nurlita, A. (2014). Investasi Di Pasar Modal Syariah Dalam Kajian Islam. Kutubkhanah: Jurnal Penelitian Sosial Keagamaan, 17(1).

Pradikasari, E., & Isbanah, Y. (2018). Pengaruh Financial Literacy, Illusion of Control, Overconfidence, Risk Tolerance, dan Risk Perception Terhadap Keputusan Investasi Pada Mahasiswa di Kota Surabaya. Jurnal Ilmu Manajemen (JIM), 6(4).

Priansa, D. J. (2017). Perilaku Konsumen dalam Persaingan Bisnis Kontenporer. In Alfabeta.

Sandrina, P. (2013). Skripsi. Pengaruh Pendapatan Mudharabah dan Murabahah Terhadap Profitabilitas Bank Mandiri Syariah. Universitas Widyatama.

Setiawan, A. (2017). Skripsi. Pengaruh Persepsi, Perilaku, dan Preferensi Masyarakat Trenggalek Terhadap Produk Pembiayaan Investasi Mudharabah Di KSPP Syariah Madani Cabang Trenggalek.

Suaputra, S. G. A., Suparlinah, I., & Sujono. (2021). Pengaruh Pengetahuan Pasar Modal, Persepsi Risiko Investasi, Penggunaan Teknologi Terhadap Perilaku Mahasiswa Berinvestasi di Pasar Modal. Jurnal Ilmiah Akuntansi, 19 No, 1, 70–89.

Sugiyono. (2013). Metode Penelitian Pendekatan Pendidikan Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Alfabeta.

Sugiyono. (2018). Metode Penelitian. Cetakan Ke-27. Alfabeta.

Trisnatio, Y. A., & Adeng, P. (2017). Pengaruh Ekspektasi Return, Persepsi Terhadap Risiko, dan Self Afficacy Terhadap Minat Investasi Saham Mahasiswa Fakultas Ekonomi Universitas Negeri Yogyakarta. Jurnal Fakultas Ekonomi, 6(3).

Wulandari, D., Setyowati, S., & Fadlullah Hana, K. (2020). Pengaruh Edukasi Investasi, Persepsi Return dan Persepsi Risiko terhadap Minat Berinvestasi Saham Syariah. Freakonomics Journal of Islamic Economics and Finance, 1(1), 1–15.




DOI: http://dx.doi.org/10.31958/mabis.v3i2.10453

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2023 Mira Oktarina, Novia Nengsih

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Jurnal Manajemen Bisnis Syariah
with registered number e-ISSN: 2798-1002 have been indexed on:

 

Jurnal Manajemen Bisnis Syariah is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

 
Jurnal Mabis