Moral Problems and Mothers’ Efforts to Educate Children in Single Parent Families
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Abdulroziq, R. (2019). Peran Orang Tua Mendidik Akhlak Anak dalam Membentuk Keluarga Harmonis di Dusun Malasan Kecamatan Durenan Kabupaten Trenggalek. IAIN Tulungagung.
Adela Wardiansyah, J., & Savira, L. (2022). Perkembangan Psikologi Anak Sekolah Dasar/Madrasah Ibtidayah Akibat Pengaruh Keluarga. Ngaji : Jurnal Pendidikan Islam, 2(1), 47–56.
Aini, M., & Fitria, R. (2021). Character Education Management in Improving Education Quality in State Senior High School. Journal of Islamic Education Students (JIES), 1(2), 66. https://doi.org/10.31958/jies.v1i2.2972
Astarini, N., Hamid, S. I., & Rustini, T. (2018). Studi Dampak Tavangan Televisi Terhadap Perkembangan Perilaku Sosial Anak. Cakrawala Dini: Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 8(1). https://doi.org/10.17509/cd.v8i1.10554
Astuti, W. A. (2020). Peranan Orangtua Tunggal dalam Pendidikan Akhlak Anak di Desa Pempen Kecamatan Gunung Pelindung. Institut Agama Islam Negeri Metro.
Aulia, M., & Amra, A. (2021). Parent’s Participation in Improving the Quality of Education in Elementary Schools. Journal of Islamic Education Students (JIES), 1(2), 58. https://doi.org/10.31958/jies.v1i2.3004
Hasanah, M., & Maarif, M. A. (2021). Solusi Pendidikan Agama Islam Mengatasi Kenakalan Remaja Pada Keluarga Broken Home. Attadrib: Jurnal Pendidikan Guru Madrasah Ibtidaiyah, 4(1), 39–49. https://doi.org/10.54069/attadrib.v4i1.130
Hasanah, U. (2018). Metode Pengembangan Moral Dan Disiplin Bagi Anak Usia Dini. Martabat: Jurnal Perempuan Dan Anak, 2(1). https://doi.org/10.21274/martabat.2018.2.1.91-116
Hasanah, U. (2020). Pengaruh Perceraian Orangtua Bagi Psikologis Anak. AGENDA: Jurnal Analisis Gender Dan Agama, 2(1), 18. https://doi.org/10.31958/agenda.v2i1.1983
Herawati, H., Hazilina, H., & Zar’in, F. (2020). Feasbylity Study Perlindungan Hukum untuk Anak Usia Dini yang Bercompetitive Advantage. Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 5(2), 1625–1634. https://doi.org/10.31004/obsesi.v5i2.932
Hidayat, N. (2017). Konsep Pendidikan Akhlak bagi Peserta Didik Menurut Pemikiran Prof.Dr.Hamka. Universitas Islam Negeri Raden Intan Lampung.
Juwita, D. R. (2018). Pendidikan Akhlak Anak Usia Dini di Era Milenial. At-Tajdid: Jurnal Ilmu Tarbiyah, 7(2), 282–314.
Lie, F., Puspa Ardini, P., Utoyo, S., & Juniarti, Y. (2019). Tumbuh Kembang Anak Broken Home. Jurnal Pelita PAUD, 4(1), 114–123. https://doi.org/10.33222/pelitapaud.v4i1.841
Muardini, S., Azmi, A., & Fatmariza, F. (2019). Dampak Perceraian Pada Perempuan Usia Muda Di Kecamatan Pondok Tinggi Kota Sungai Penuh. Journal of Civic Education, 2(1), 1–11. https://doi.org/10.24036/jce.v2i1.98
Muslimin, E., Julaeha, S., & Suhartini, A. (2021). Konsep dan Metode Uswatun Hasanah Dalam Perkembangan Pengelolaan Pendidikan Islam Di Indonesia. MUNTAZAM: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 02(1), 2021.
Nawali, A. K. (2018). Hakikat, Nilai-Nilai Dan Strategi Pembentukan Karakter (Akhlak) Dalam Islam. Jurnal Ilmiah Iqra’, 12(1), 1. https://doi.org/10.30984/jii.v12i1.885
Nurcahya, F., & Herdiana, I. (2022). Hubungan Sikap terhadap Perceraian dengan Komitmen Hubungan Romantis pada Wanita Dewasa Awal. Buletin Riset Psikologi Dan Kesehatan Mental, 2(1). https://doi.org/https://doi.org/10.20473/brpkm.v2i1.34580
Patton, M. Q. (1991). How to Use Qualitative Methods in Evaluation. SAGE Publication.
Pratama, R., Syahniar, S., & Karneli, Y. (2016). Perilaku Agresif Siswa dari Keluarga Broken Home. Konselor, 5(4), 238. https://doi.org/10.24036/02016546557-0-00
Rahmawati, S., Dasril, D., Irman, I., & Yulitri, R. (2021). Students’ Competency as Candidates of Guidance and Counseling Counselors in the Implementation of Group Guidance Services. Journal of Islamic Education Students (JIES), 1(2), 87. https://doi.org/10.31958/jies.v1i2.3160
Sabri, A., Warmansyah, J., Amalina, A., & Aswirna, P. (2020). Implementasi Pengintegrasian Keislaman Dalam Pengenalan Konsep Matematika Anak Usia Dini. Math Educa Journal, 4(1), 23–30. https://doi.org/10.15548/mej.v4i1.1240
Setiawan, E. (2017). Konsep Pendidikan Akhlak Anak Perspektif Imam Al Ghazali. Jurnal Kependidikan, 5(1), 43–54.
Srinuryanti, I. (2019). Peran Ibu sebagai Orang Tua Tua Tunggal dalam Mendidik Akhlak anak. Institut Agama Islam Negeri Salatiga.
Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Bisnis: Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, Kombinasi, dan R&D. CV. Alfabeta.
Sutinah. (2014). Metode Pendidikan Keluarga dalam Perspektif Islam. Konsultasi Dan Pendidikan Islam, 8 (2).
Syamsuddin, S. (2013). Perkawinan di Bawah Umur di Kecamatan Marioriwawo Kabupaten Soppeng Ditinjau dari Hukum Perkawinan. Universitas Islam Negeri Alauddin Makassar.
Trianti, D., Nuzuar, N., Siswanto, S., Warsah, I., & Endang, E. (2020). Problematika Pendidikan Anak Pasca Perceraian Orangtua. ENLIGHTEN (Jurnal Bimbingan Dan Konseling Islam), 3(2), 106–121. https://doi.org/10.32505/enlighten.v3i2.1794
Warmansyah, J. (2020). Supervisi Akademik Kepala Sekolah Taman Kanak-kanak Dimasa Pandemi Covid 19. Tadbir : Jurnal Studi Manajemen Pendidikan, 4(2), 175. https://doi.org/10.29240/jsmp.v4i2.1695
Widiastuti, R. Y. (2015). Dampak perceraian pada perkembangan sosial dan emosional anak usia 5-6 tahun. Jurnal PG-Paud Trunojoyo, 2(5), 76–86.
Zamroni, A. (2017). Strategi Pendidikan Akhlak Pada Anak. Sawwa: Jurnal Studi Gender, 12(2).
DOI: http://dx.doi.org/10.31958/jies.v2i1.4367
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 Lastri 21, Fuady Anwar
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
JIES is a journal of Islamic Education Students have been indexed on: