Counselor Personality According to Hamka’s Thoughts
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Aditia, R. (2020). Pribadi Hebat dalam Pandangan Hamka (Analisis Wacana Dakwah Bil Qolam dalam Buku Pribadi Hebat). IAIN BENGKULU.
Amin, Z. N., & Konseling, F. I. P. (2019). Kualitas pribadi konselor. https://www.
Researchgate. Net/Publication/318563019.
Astiti, P., Suminar, J. R., & Rahmat, A. (2018). Konstruksi Identitas Guru Bimbingan Konseling sebagai Komunikator Pendidikan. Jurnal Kajian Komunikasi, 6(1), 1–9. https://doi.org/10.24198/jkk.v6i1.7738
Bubnov, E. (2019). Cognitive Empathy and Rational Reconstructions of the History of Science. Voprosy Filosofii, 7, 143–149. https://doi.org/10.31857/S004287440005740-9
Cavanaugh, M. E. (1982). The counseling experience. Monterey, CA: Brooks/Cole.
Fitri, R. N. (2020). Hamka Sebagai Sejarawan: Kajian Metodologi Sejarah Terhadap Karya Hamka. Fuaduna: Jurnal Kajian Keagamaan dan Kemasyarakatan, 4(1), 42–53. https://doi.org/10.30983/fuaduna.v4i1.2854
Gleadding & Samuel, T. (2012). Konseling Profesi Yang Menyeluruh. Jakarta: Indeks.
Hadi, S. (2000). Metodologi Research Jilid I. Yogyakarta: Andi Offset.
Hamka. (2019). Pribadi Hebat (9th ed.). Gema Insani.
Haolah, S., Atus, A., & Irmayanti, R. (2018). Pentingnya Kualitas Pribadi Konselor dalam Pelaksanaan Konseling Individual. FOKUS (Kajian Bimbingan & Konseling Dalam Pendidikan), 1(6), 215–226.
Hidayat, R. (2013). Persepsi Siswa tentang Pribadi Konselor yang Diharapkan Siswa di SMP Negeri 2 Tersono Tahun Ajaran 2013/2014. Universitas Negeri Semarang.
Isra, F. (2020). Keterampilan Konselor dalam Mengembangkan Manajemen Bimbingan Konseling di Sekolah. IJoCE: Indonesian Journal of Counseling and Education, 1(2), 48–53.
Mohammad, S. (2003). Psikologi Konseling. Jakarta: Pustaka Baim Quraisy.
Rosmalina, A. (2019). Kolaborasi Konseling dengan Kesehatan Jiwa. Prophetic: Professional, Empathy and Islamic Counseling Journal, 2(1), 3. https://doi.org/10.24235/prophetic.v2i1.4752
Rush, J. R. (2020). Adicerita Hamka. Gramedia Pustaka Utama.
Subhi, M. R. (2018). Kepribadian dalam Perspektif Hamka. Jurnal Fokus Konseling, 4(1), 51– 61. https://doi.org/10.26638/jfk.501.2099
Sukardi, D. K. (2008). Pengantar Pelaksanaan Program BK di Sekolah. Jakarta: Rineka Cipta.
Sutarna, N., & Anwar, A. S. (2020). Value of Character and Philosophy of Life KH. Ahmad Dahlan. Istawa: Jurnal Pendidikan Islam, 5(2), 206–221. https://doi.org/10.24269/ijpi.v5i2.2558
Syafril, S. (2017). Pemikiran Sufistik Mengenal Biografi Intelektual Imam Al-Ghazali. Syahadah: Jurnal Ilmu Al-Qur’an Dan Keislaman, 5(2), 1–26. https://doi.org/10.32520/syhd.v5i2.184
Refbacks
- There are currently no refbacks.
___________________________________________________________________________